måndag 6 mars 2017

#lärkännadinkropp


Samtidigt som jag påbörjat en ny yogautmaning så checkade en lätt träningsvärk in. Den kom som ett brev på posten efter ett härligt, roterande flöde med mycket styrka, höfter och bröstöppnare.

Jag gillar läget och ger min kropp extra mycket kärlek!


Den nya yogautmaningen heter Lär känna din kropp. Alltid kan jag lära mig något nytt. Tjugoen dagar ska vi hålla på. Hittills har vi koncentrerat oss på högt utfall och krigare 2.

Min favoritkrigare är just nummer 2, kanske för att jag i den får öppna upp höfterna? Kanske är de andra något mer utmanande för mig, fysiologiskt? Vet inte och det spelar heller ingen roll. Jag gör så gott jag kan.


Såg en kortfilm, animerad om "enough good", en vacker tanke. Att önska andra just "tillräckligt" med lycka, framgång, motgång och så vidare för att nära och hålla motivationen uppe när det blir tungt ... inte överflöd utan "good enough" I love it! Tror verkligen att vi alla mår bäst av "lagom", vårt svenska begrepp.


Ha en bra dag!

#lärkännadinkropp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar