onsdag 1 mars 2017

Som fotspår i blöt sand


Idag skriver jag listor, plus och minus. Funderar och funderar lite till.

Vad är rätt val? Finns antagligen inget svar på den frågan utan bara två alternativa vägar. Jag vet att beslutet är mitt och hur jag än väljer så kommer jag att tänka bort den andra möjligheten i samma stund som jag valt.


Att ångra sig är inte min grej, gjort är gjort och det är enbart härifrån och framåt som gäller eller som Buzz Lightyear säger i Toy Story "mot oändligheten och vidare".

Har en dag eller två på mig att fnula och fortsätta skriva listor även om magkänslan redan tagit sitt beslut. Vissa val ska göras av magen, av hjärtat och inte av hjärnan.

Så jag fortsätter att skjuta från höften och tänker att allt löser sig, på något sätt.


Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar