fredag 20 mars 2020

Darth Vader är plötsligt en av rebellerna?


I skrivande stund, när jag höjer blicken, ser jag kidsens Star War figurer. De står uppställda som om de precis ska till att slåss mot det onda, för det goda.

Även om Darth Vader (!) står bland rebellerna så för mina tankar mig till vårt nuläge. Att skapa gemensamt front mot inkräktaren, i detta fall mot coronaviruset.

Vi kan rida ut stormen.


Allt är så mycket enklare om vi gör det "tillsammans". Unisont går ihop och agerar kollektivt. Utan rädsla, det ska inte vara den som styr oss utan vårt förnuft, vår magkänsla. Vi är skapta att samarbeta och vi är starkare ihop ... inte ensamma.

Så armén av Star Wars figurer vilka vaktar ingången till vårt (mannen och mitt) sovrum gör mig glad. De sprider hopp och positiv energi. Vi sitter alla i samma båt, låt oss ro denna i land så skonsamt som möjligt.

Önskar dig en skön lördag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar