tisdag 24 mars 2020

Tillfälligt "out of order"


Så kom han (Lejonkungen) hem ifrån London och vi är återförenade en månad tidigare än planerat p g a coronavirus och stängt universitet, alltså inget ont som inte för något gott med sig. Känns fint att få krama om den yngre sonen.

Eftersom han kommer utifrån sätter han sig själv i karantän ett antal dagar, inte för att han känner några som helst sjukdomssymtom utan för att det är det kloka att göra just nu.

Med alla långa kramar han gett mig så får vi se vad som händer ... haha.


Hade en mystisk dipp under gårdagen. Höll yogaklass som vanligt på morgonen och mådde tipp topp men senare under förmiddagen blev jag både seg och frusen? Konstigt. Gjorde då det jag sällan gör, vilade. Beslöt att ställa in den träning jag planerat, den jag längtat efter eftersom det var det enda rimliga. Om jag inte är 100% fräsch så ska jag varken utsätta andra eller mig själv för smittorisk. Punkt.

Det lustiga var dock att efter lunch och två till tre timmars "vila" (lugnare aktiviteter) så mådde jag bra igen?!? En tillfällig dipp? Kanske. Eller? Hoppas! Det viktiga är att jag mår bra igen och kan sköta mina åtaganden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar