onsdag 13 mars 2024

Enbart ett i-landsproblem



Hur kan en packning bara försvinna???

Ena stunden satt den så fint på sin plats och nästa var den putsväck ...

Vi äger både en liten mixer samt en stor. När jag gör smoothies för en person så använder jag alltid den lilla eftersom behållaren går att ta med. Du byter knivdelen med tillhörande packning till ett lock och kan sen stoppa drycken i väskan, väldigt praktiskt.

Igår gjordes det smoothies i tre omgångar, först Lejonkungens frukostblandning med havregryn och senare på eftermiddagen en ny till dagens frukost (den fick hällas över i stor mugg) samt en grön lunchsmoothie  till mig att ta med till jobbet.



Jag diskade och upptäckte att den 4 cm i diameter stora packningen saknades. Letade i hela köket, på lilla toaletten samt i Lejonkungens rum. Kollade igenom kylskåp och soppåse men ingenstans fanns den att hitta?

Till saken hör att den är vit och även om den inte är så liten så är mycket hemma hos oss vitt, som golven i alla dessa rum, fönsterbräden, Lejonkungens skrivbord samt handfat.

Hur kan en packning bara försvinna???

Ja, säg det. Blir antagligen tvungen att använda den större mixern. Som du märker är det inte alls synd om mig - detta är enbart ett i-landsproblem.



Önskar dig en fin dag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar