torsdag 21 mars 2024

Kärleksfulla handlingar kan smitta



Under förra veckan upptäckte jag en konsert som verkade 100% intressant och som undertecknad kände stort sug att gå på. Skickade en länk till en av mina kära vänner, en person som verkligen förstår och som konstaterade att om något så borde vi unna oss detta.

Biljettsläppet skedde igår och då vi båda var upptagna direkt på morgonen så gjorde vi upp en plan. Jag skulle om det blev möjligt ta kontakt med samt köpa biljetter åt oss och om detta inte var gick skulle min vän ta över så snart hon var klar med sina åtaganden. 



Jag arbetade och hade fullt upp vilket innebar att jag fick lämna över uppdraget under förmiddagen. Min vän inhandlade och mejlade över biljetterna för utskrift. 

Efter lunch berättade jag för mannen som direkt swischade mig summan så jag kunde betala båda biljetterna. Han sa att det får bli min födelsedagspresent och att han bjuder min vän eftersom just denna konsert är så mycket "vi", något som båda förstod skulle uppskattas.



Åkte och handlade. Ett för mig okänd nummer ringde (brukar inte svara men gjorde det) och en man presenterade sig, det var svårt att höra vad han sa. Så småningom gick det dock att urskilja några ord: en leverans samt min väns namn. Antog att hon skickat blommor som tack och svarade med en vägbeskrivning hem till oss samtidigt som jag meddelade leverantören att min man var hemma.

Mycket riktigt, en oerhört vacker tulpanbukett anlände till mannen (samt lite till min stundande födelsedag). Så fint, vi blev båda glada - så nu är alla tre glada (samt två biljetter och en blombukett rikare).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar