onsdag 27 mars 2024

... inte min bästa gren



Efter två "upp tidigt i ottan - hemma sent arbetsdagar" så känns det skönt att varva ner med enbart ett mentorssamtal i dag på förmiddagen. Ett bra sätt att checka in i den stundande påskhelgen som betyder lediga dagar med familjen.

Katterna har undrat var jag varit, de är inte riktigt med på min frånvaro och att det enda de ser av mig är som sovande i sängen. Nu blir det dock bot på den upplevelsen och livet som de "vet" blir sig mer likt. 




Dags att förbereda påskägg och skattjakt samt handla mat. Även om Lejonkungen är vuxen så håller vi på de gamla traditionerna och busar till det. Att leta ägg är dock inte min bästa gren, kanske beror det på att övriga familjemedlemmar är extremt skickliga på att gömma, typ trolla bort. Vi har en regel att ägget måste synas i alla fall minimalt från någon vinkel, det får inte gömmas i en låda eller dylik men trots det så brukar jag få be om ledtråd (fågel, fisk eller mitt emellan).

Lite påskpynt återstår, alla de handmålade äggen ska upp i fönstret. De hänger i trådar och dinglar i regnbågens alla färger. Några är barnsligt målade med kladdig färg medan andra är spräckligt marmorerade eller vackert illustrerade ... med andra ord en salig blandning. I vår samling finns även ett porträtt av Astronauten som en tidigare flickvän målade för många år sedan.


Nog om ägg för idag. Dags att arbeta





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar