måndag 25 mars 2024

Jippi!!!



Tänk att det är möjligt att bli så barnsligt nöjd över att ha skickat in min deklaration som jag faktiskt blev!? Har till och med längtat efter att få bocka av denna uppgift i flera månader ... sån är jag 😜

Helt ärligt så är det inte den vanliga deklarationen som pockat på, den handlar mest om ett knapptryck och är både enkel och smidig, utan istället den del som handlat om mitt företag. Förra året avslutade jag samt sa upp bokföringsprogrammet. Företaget pausades och blev vilande hos Skatteverket. Det gjordes bokslut och filer sparades för att så småningom kunna användas till årets deklaration.

Vet inte hur många gånger jag var i kontakt med Skatteverket för att försäkra mig om att allt gjordes på det sätt som förväntades av mig. Jag är lite nojig när det gäller redovisning och kan lugnt erkänna att detta inte är min starka sida. Sifferkoder ... kontokoder ... moms ... årsbok ...kredit ... balansräkning ... you name it.



Jag har full koll på mina utgifter samt inkomster - inga problem. Blir enbart rädd för att snurra till siffrorna och hitta på egna lösningar. Att skjuta från höften är inte okey när det gäller bokföring 😂 

Nåja, eftersom jag förberett så noga under hösten handlade min deklaration i stort bara om att bifoga en fil och klicka på "skicka in". Enkelt!

Jippi!!! Så skönt! Så nöjd. Så glad att slippa bokföra. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar