onsdag 14 oktober 2015

1, 2 eller 3?

Solen skiner och jag med den. Idag har två rekryterare sagt till mig att min ålder är en av mina styrkor, bra där! Vettiga människor med sunt förnuft :) Klart att alla 40+ och äldre har massor med erfarenhet och verkligen borde vara en stor tillgång i arbetslivet.
Så kära rekryterare 1 och 3 "You made my day!" Jag ler


Jag har varit på intervju. Träffat en av de rekryterare (1) som hörde av sig förra veckan och tyckte att mitt CV var spännande. Min tanke var att gå dit och lyssna, se om rekryteraren kunde överraska mig positivt. Jobbet som sådant låg nämligen inte överst på min önskelista.

Väl på plats fick jag positiva vibbar. Det blev ett långt givande möte. Bollen ligger hos mig, om jag vill så erbjuds jag jobbet. Ska i så fall provjobba två pass så att befintlig personal får träffa mig och se om de tycker att jag passar in.


Idag är det sagt att rekryteraren nummer 2 ska höra av sig så att vi kan boka in ett möte, det arbete som hittills lockat mest. Vi får se vad som händer!?

Nummer 3: Vikariatet finns fortfarande vikt åt mig. Jag har nyss blivit uppringd av ansvarig som hoppas att jag kan påbörja en fast anställning efter nyår så att jag har möjlighet att ta denna tjänst så länge. Klart jag gör ... om jag kan

Och kan jag inte så kan jag lära mig
Om jag vill

Alla kort ligger på bordet. Rekryterarna vet om att jag har andra jobberbjudanden och det känns schysst. Jag får som bonus bättre förhandlingsläge.

Viktigast är att jag följer mitt hjärta. Vad vill jag? Vilket arbete är både utmanade och stimulerande? Skulle vilja få med så många av mina styrkor som möjligt, den stora och spretiga bredden ... på den arbetsplatsen kommer jag att göra det bästa jobbet.

Så snälla rekryterare nr 2: Ring NU! Jag behöver få även din pusselbit så att jag kan väga jobben mot varandra och ge er alla ett svar.



Fick precis ett nytt jobbtips, med typ "drömarbetes feeling", 
ska söka det nu när jag ändå är i farten.

Hej svejs!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar