torsdag 8 december 2016

I behov av lite hjälp


På julafton brukar vi ha knytkalas (de jular vi firar i norr tillsammans med systrarna och deras familjer). För någon dag sedan fick jag ett sms med en lista på de maträtter och tillbehör som jag förväntas bidra med. Inget konstigt egentligen.

Har trots det ett dilemma. En vegetarisk rätt (ospecificerad) står som en punkt. Har bidragit med sådana tidigare på eller utanför julbordet.


Okey självklart, inga problem förutom att jag är blank i skallen just nu ...

Har messat astronauten som är en hejare på denna typ av föda, hoppas att han har något passande som vi kan laga. Troligtvis, jag brukar kunna lita på denne son när det gäller kulinariska upplevelser. Det blir säkert både klimatsmart och ekologiskt.


Ska bläddra i mina egna gömmor och kolla, vem vet vad som kan dyka upp där!?!

Men ... om DU har en vegetarisk julbordsaktig rätt att föreslå mig tar jag tacksamt emot den. Något gott och gärna enkelt att tillaga.


Bock och tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar