fredag 16 december 2016

Troskris


Om du är kvinna så kanske du känner igen dig? Om du är man så kan det vara bra för dig att veta.

Vad?

Har idag stått ut med trosor som irriterar, som gör som de vill och inte sitter på min kropp som jag är van. Fina, snygga underkläder som jag fått av mannen i present. Oftast fungerar de poblemfritt men efter ett par dagar med osexiga bomullshipsters så sket sig hela idén.


Ville vara fredagsfin. Valde ett par blåklintsblå brasilian i spets. So far so good.

Om du som jag är en jordad tjej som egentligen inte bryr dig om annat än att det ska vara skönt och praktiskt så uppstår emellanåt "problem". Design och passform går inte alltid hand i hand.

Passformen är annorlunda. Jag är inte van att trosor skär in ... annat än när de hamnar på sniskan och då drar jag de rätt i smyg. När det gäller brasilian så är det själva passformen, trosan ska sitta så. Oops!

Jag har liksom inte hittat rätt.

Måste tänka tvärtom, tillåta spets mellan skinkorna ... inte lätt, krävs omprogrammeting innan jag vänt skutan och ändrat vad jag tillåter är okey.

Har fortfarande inte landat i mina "finare" trosor. Ikväll hamnar de i tvättkorgen men samtidigt ger de morgondagens trosa försprång, att hitta rätt och bli accepterade.


Hej svejs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar