söndag 11 december 2016

Tredje advent


Med stora vita snöflingor dalande utanför fönstret så har vi myst hemma och fått en hel del gjort.
Jag har bakat, både mjuk pepparkaka och saffranskaka (!) samt avslutat arbetet med årets julkort.

Ja jag är en av de stenålders människor som fortfarande skriver kort för hand och skickar med posten. Vi är en utdöende skara men jag är långt ifrån att kasta in handduken.


Jag ÄLSKAR att fundera ut, designa och sedan fullfölja idén från tanke till färdigt resultat.

Men ... om sanningen ska fram så är det faktiskt inte jag som ska ha credd för årets julkort, det är mannen. Jag bad honom om hjälp då jag fastnade i ett kreativt mörker. Han kläckte snabbt årets förslag och sen var det bara att köra.


Med julmusik i bakgrunden och i ett kök som luktade nybakat grottade jag ned mig i papper, limstift och färgpennor. En riktig mysdag!

Att vi sen dessutom skrivit alla adresser på kuverten känns som en vinstlott. Det enda som saknas är frimärken.


Puss & kram 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar