torsdag 1 december 2016

"Myror i brallan"


Det är något underligt med mig, kalla det konstigt om du vill eller bara annorlunda. Det är alltid min kropp som signalerar när jag är trött.

Men hallå? Vad är det för konstigt med det?

Inget, fullkomligt normalt. Det är hur min kropp signalerar. När jag är trött så börjar det "pirra", det kryper inuti benen och jag får svårt att sitta stilla. Vet liksom inte riktigt hur jag ska bete mig? Sträcker ut och böjer om vart annat, spänner musklerna och försöker slappna av.

En sak som kan hjälpa ett tag är att sätta sig ned i djup squat och stanna kvar i någon minut. Denna ställning är tack och lov bekväm för mig. Tror att den ger förnyad energi?


Det är framför allt dagar då jag rört mig mer eller mindre nonstop som kroppen signalerar på detta sätt. Den är liksom inställd på vila om jag väl landar i exempelvis TVsoffan.

Finns två alternativ:

  1. Fortsätta att röra mig i mindre doser
  2. Gå och lägga mig, är jag inte sovtrött så kan musik eller en bok fungera
Igårkväll var en sådan kväll. En bok och en natts sömn senare så är jag fit for life igen. 


Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar