onsdag 30 augusti 2017

En kompis på mattan?


I ett svagare ögonblick så beslöt Lejonkungen att börja yoga med mig, inte på studion utan hemma. En halvtimme varje vardagsmorgon ...

Tanken var att börja igår (samma dag som hans studier drar igång på riktigt). Blev inte riktigt så, då en mycket trött student väcktes av sin klocka.


Jag har försökt locka honom till mattan de tillfällen vi båda befunnit oss hemma och haft "tid". Att starta en ny rutin är svårt och till att börja med så kommer motståndet att sitta på axeln och viska.

Än så länge har jag yogat ensam. Kanske kommer Lejonkungen att ställa sig på mattan? Kanske har han tappat motivationen att testa?


Det nya livet kommer att ta tag i honom ordentligt. Nya kursare, studier, pendlande och fester men jag ger inte upp så lätt. I de luckor han får hemma kommer jag att fråga. Kanske locka? Eller inte.

Gäller att vara smart och lyssna in sonen, om han är redo så testar han ... när tillfälle ges. Jag får träna mitt tålamod.


Hej svejs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar