tisdag 29 augusti 2017

Livet just nu


Vardag med allt vad det innebär, för oss alla. Arbete och studier. Äta, sova, träna ...

För egen del känns det som att jag arbetar jämt och ytterst sällan är ledig. Har en halvtidstjänst men upplever inte att halva veckan är fri från jobb, snarare att några få timmar här och där är till för rekreation. Kan det stämma?


Känns som att jag tidigare, när jag arbetat 50%, haft betydligt mer fritid då jag kunnat använda min kreativitet till egna projekt. Har dessutom mindre möjlighet att träffa kompisar?!? Konstigt.

Som du märker så får jag inte matematiken att stämma. Behöver kolla upp schemat.


Lejonkungen har påbörjat universitetsstudier och fortsätter att pendla. Hans önskan är att tillsammans med kompisar hyra en gemensam lägenhet så han slipper bo hemma. Familjens fyllda kylskåp är nice men längtan efter frihet större.


Ha en skön dag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar