måndag 7 augusti 2017

Handskrivet vaccinationskort


Astronauten räknar ned dagarna till höstens stora äventyr, att plugga rymdteknik i USA. Förberedelserna är många och de flesta är fixade.

Men så har vi en slamkrypare, sonen behöver intyg och utdrag ur sin hälsojounal. Han behöver bevis på vilka vaccinationer han tog som liten. Jag letade fram det handskrivna kortet i plastficka som jag fick på BCV. Sonen tittade skeptiskt på mig och konstaterade att det knappast kommer att godkännas, själv gissar jag att han har rätt.

Så hur gör vi?


Killen har knappt någon sjukdomshistoria, han har dessutom ingen husläkare ... är ju aldrig sjuk. De gånger han varit hos läkare så har det handlat om att gipsa handled eller kolla hjärnskakning (fotbollsrelaterade skador).

Jag ringde grannen och bad om vägledning. Fick tipset att gå in på 1177 - Vårdguiden. En djungel av flikar och allt annat än lätt att ta sig igenom. Efter att ha tryckt på alla knappar så ringde Astronauten  supporten och kanske är han ett steg närmare ett vaccinationsintyg?


Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar