måndag 8 oktober 2018

Hatha morning glow


Det här att vara yogalärare och memorera sin klass är inte helt enkel, att komma ihåg allt så det sitter som muskelminne, framför allt med tanke på att jag sällan upprepar en klass.

1. Planera och sekvensera klassen
2. Yoga igenom den, flera gånger
3. Klocka klassen

Sen är det väl bara att åka till studion och hålla lektionen. Ja typ men jag vill trots allt ha med en fusklapp ... i fall att jag skulle få hjärnsläpp.


När du läser detta blogginlägg har jag precis hållit min första egna schemalagda morgonklass, den jag "ärvde" av en kollega.

Det var som att komma hem, att hålla morgonklass på YOGAHUSET. Det pass jag själv varit elev på under ett par år, nu är rollerna omfördelade. Känns härligt, motiverande och inspirerande.

Puss & kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar