fredag 14 december 2018

Fyra tentor på samma vecka men ...


sen kom han äntligen hem igen, Lejonkungen! Den yngre, den psykologistuderande och den son vilken säger att han är sååå lik sin pappa samtidigt som jag ser hur en del av mina egna personlighetsdrag helt tydligt förts över till just denne unge man.

Visst är killen lik sin pappa på många sätt men inte på alla. Det ombytliga, impulsiva och lustfyllda är en del av Lejonkungen, precis som det är en del av mig, att inte alltid tänka efter först, att gå på känsla och emellanåt klanta sig totalt. Att behöva lära sig av sina misstag och erfarenheter, typ städa upp efter sig själv. Tur att mannens integritet, lojalitet, trygghet och humor kompletterar.


Så nu är vi tre hemma och om ytterligare några dagar ännu en. Astronauten anländer till veckan. Familjeliv igen. Härligt! Hur mycket vi sen får hänga med sönerna är en annan historia, de har egna liv och massor av vänner.

Så jag planerar att njuta så länge möjlighet finns, varje dag fram till det är dags för grabbarna att fortsätta sin liv i andra städer och för Lejonkungen annat land. Då om ett par veckor kommer jag att vara nöjd och välkomna lugnet då det enbart är jag och mannen hemma.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar