lördag 1 december 2018

Premiär med strulig inledning


Igår hade jag min första yogaklass på en för mig ny studio, kombinerat gym. Under veckan har jag funderat på ifall jag skulle komma ihåg alla instruktioner jag fick för ett par veckor sedan eller om allt skulle skita sig?

Ute regnade det. Jag parkerade i jobbgaraget och promenerade i den råkalla morgonen. Lagom blöt (trots paraply) anlände jag. Testade blip och personlig kod men utan lyckat resultat, ytterdörren förblev låst. Provade ett antal gånger och beslöt sen att vänta, tänkte att någon borde dyka upp som anmält sig till min klass? Mycket riktigt så blev jag räddad och insläppt av en kvinna ett par minuter senare.


Koden in till omklädningsrummet fungerade. Ombytt och klar gick jag till studion. Musikanläggning och belysning ... svårare att få igång än vad jag tänkt mig. Värmen däremot lyckades jag sätta igång. Tack och lov för hjälpsamma yogisar som varit med tidigare och observerat, utan dem hade min morgon blivit besvärligare.

Själva klassen förflöt utan svårighet och jag kände ett tacksamt lugn över att ha kommit igång. Detta var den första av tre lördagsklasser som jag vikarierar för ordinarie lärare på detta ställe. Sammanfattning: härligt att vara igång!

Önskar dig en mysig första advent!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar