söndag 16 december 2018

Överraskningar, det bästa jag vet!


Helgen den tredje advent är förbi och den kan summeras mysig. Att ha Lejonkungen hemma gör skillnad på många sätt och att sen kunna bocka av flera punkter på min "to do lista" gör att känslan av välbehag sprider sig. Operation julkort = check!

Mysigt adventsfika hemma hos oss igen ... nice. Det är som att vakna upp ur en dvala och träda in i en del innötta hjulspår, vilka jag saknat.


Helgen bar dessutom på en riktig överraskning, för min del. Jag har som vanligt fixat adventskalendrar åt både man och söner samtidigt som jag varit väl medveten om att det (i år) knappast skulle bli någon för egen del och det har varit okey. Jag mår bra av att ge och det har räckt för mig.

Så ropade mannen ner mig till sovrummet, väl på plats bad han mig öppna min garderob. På insidan av dörrarna satt inslagna paket fastsatta med tejp märkta med datumnummer från och med nu.
"Bättre sent än aldrig", sa han och insisterade på att jag skulle öppna dagens gåva. Wow, vilken överraskning!

Idag är det ny arbetsvecka igen, den sista före jul och mina efterlängtade semesterdagar. Känner mig fylld av energi! Hoppas du får en bra dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar