tisdag 18 december 2018

Nästan som när vi lekte skola för typ 100 år sedan


Som rockie i den roll som egenföretagare ingår det att räkna timmar och skicka fakturor, känns ovant. De studios där jag har egna klasser alternativt hoppar in på vikariat när den ordinarie läraren är sjuk eller bortrest, har alla olika system. Gäller därför att ha koll och inte blanda ihop. Faktiskt inget större problem, jag har memorerat och sparat varje ställes önskemål om hur fakturan bör se ut.

Känns både stort och lite häftigt att räkna timmar, moms och senare addera summor, nästan som när vi lekte skola när jag var liten, skillnaden är att nu är det på riktigt.


Behöver skapa min egna faktureringsmall. Mannen har lovat att hjälpa mig och varför tacka nej till det? Tror att det går fortare om vi samarbetar.

Under hösten som gått har jag haft cirka 35 avlönade yogaklasser, det är inte mycket i pengar. Å andra sidan är det i snitt 1,5 klass i veckan, vilket är bra med tanke på hur livet.nu varit samt att jag dessutom arbetat 30 t/v på mitt ordinarie jobb. Ska bli spännande att se hur det blir i januari, då jag är tjänstledig och kan yoga mer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar