söndag 1 december 2019

December, oh yes!


Mannen tycker att vi adventpyntat så det ser ut som jul. Jag säger att vi precis börjat ;)

"Okey, så du går all in i år?"
"Självklart, vi ska ju vara hemma"

Välkommen hem till oss, det är sååå mysigt (och om du frågar mig befinner vi oss enbart i fas 1). För mig handlar det om att placera sig precis på rätt nivå. Inte för lite men inte heller för mycket. Hittills så är det textilier, ljusslingor, stjärnor samt adventsdekor.


Fas 2 är Lucia, där har jag visserligen varit inne och klampat lite då Luciatåget med lussebullar och pepparkakor redan fått sin plats. Skyller på att jag åker norrut nästa helg och att det därför är okey att  tjuvstarta.

En annan sak som jag aldrig missar är första avsnittet av Svt:s julkalender. I år känns den extra magisk. Jag vill se mer! Om du inte tittat så gör det och avgör sen själv ifall det är värt att följa kalendern fram till julafton.

Efter en hel helg med pysslande och fix känns det skönt att arbeta igen. Ny vecka och nya möjligheter.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar