tisdag 3 december 2019

Försmak av julens riktiga budskap (i dagarna tre)


Jag förstår inte varför eller om jag gjort något ovanligt (bra)? December månad har hittills försett mig med gåvor, fysiska sådana ... jag som inte alls önskat mig något.

"Bara för att" är anledningen.

Mannen startade trenden och gav mig en extra present utöver den fina tekalender han ordnat, ett stort doftljus i vacker burk.
Så åt jag lunch med en kompis häromdagen och när vi sätter oss så plockar hon fram ett litet paket med ett gulligt kort: en nära-vän-present! En vacker berlock med mitt signum, nyckelpiga.
Igår blev jag bjuden på lunch av annat vän, "bara för att".
Senare under dagen ringde det på dörren och nya gåvor levererades av annan en vän (som lånat en bok av mig).
Inte nog med det men innan morgonklassen så hittade jag min julgåva på en studio (här har alla lärare fått men det gör ingen skillnad för mig).

Känner mig oerhört glad och tacksam!!! Att få ta emot för att någon annan gärna vill ge, från hjärtat, hur fint är inte det!?!

Så tack än en gång du som spridit ljus och glädje runt dig, till mig eller någon annan i din omgivning. För det är väl detta julen handlar om, omtanke, kärlek och gemenskap.

Puss & kram!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar