fredag 13 december 2019

Skav som fräser


Status denna lördagmorgon: Lejonkungen sover i sin säng och jag har skavsår på mina hälsar.

Som du säkert räknat ut så fick vi hem den yngre sonen igår, sent. Efter att ha firat en glad 50åring så fick jag sätta mig i bilen och köra till Arlanda. Egentligen gillar jag inte att köra i mörkret (när klockan är mycket och snön är bortsmält), främst för att jag hinner bli trött. Stiga upp i ottan är enklare ... för mig.


Vad gäller skavsåren så är de förvärvade (långa promenader). Regnstövlar som glappar är inte att rekommendera! Nu sitter skavet på hälarna och fräser åt mig så fort jag tvingar in fötterna i ett par kängor. Har inga sår, huden är hel men något sladdrig ... fast känslan är typ densamma. Så denna helg kan jag stryka träning som innefattar skor på fötterna.

Vad som händer idag är i skrivande stund oklart. En blank sida, ett tomt ark, en dag att göra vad vi känner för. Antagligen fyller vi den med julförberedelser, typ bak och annat fix. Vi får se? Vad jag vet är att mina hälar ska få vila och läka sig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar