lördag 14 december 2019

Svaret var självklart

Det kan finnas stunder då någon eller några tvivlar på min/din förmåga och om/när det sker har jag/du två val.
1. Visa att jag/du har vad som krävs
2. Tacka för mig/dig och gå vidare.

Oftast väljer jag alternativ ett och ger uppgiften/målet en ny chans. Kämpar på, målmedvetet vilket brukar ge resultat.

Igår var en dag då (min upplevelse var att) jag ifrågasattes, inte en gång utan ett par. Konstruktiv kritik är bra och något jag alltid lyssnar in men gårdagskänslan handlade om något annat, om otillräcklighet.


Svaret till mig själv kom inifrån och var självklart: gå vidare, säg tack och hej.
Även om det svider så svarade både mage och hjärta att det är vad jag bör göra.

Finns inget att kämpa för, inte om tvivlet är större än tilliten. När/om andra tänker att jag är otillräcklig samtidigt som min egen känsla säger att jag ÄR tillräcklig, då är vi i obalans.

Så mitt i myset (under min lediga dag) med man och Lejonkung gjorde jag mitt val, sa tack och hej.


Puss & kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar