söndag 22 december 2019

Förbereder utloggning


Dan före dan ...
I morgon är det julafton oavsett om det är vitt eller grönbrunt ute ... men det är som sagt i morgon, idag är det fortfarande dan före dan.

Skinkan ska griljeras, granen kläs och de sista julklapparna slås in, precis så som vi alltid gör den 23e december. Och om jag får lust fixar jag lite mer julgodis?


Tror min kropp drabbats av mild julstress, inte för att jag känner mig stressad men när huvudvärk checkar in och kroppen inte har samma energi så förstår jag att något är annorlunda. Min mage är dessutom påverkad då den har varit i obalans sedan i fredags.

Jag bockar av på min "to do lista", punkt för punkt. Ingen kravfylld stress men färre pauser och mindre återhämtningstid än jag vant mig vid. Tror detta är orsaken, mindre egentid att chilla.

Men snart så! Ikväll infinner sig friden på riktigt och då ska vi besluta VEM av oss fyra som ska klä ut oss till tomte och besöka grannen efter Kalle Anka. Kanske blir det jag? Kanske erbjuder sig någon av männen i huset? Vi får se

Önskar dig en riktigt God Jul!!!



PS. Nu loggar jag ut. Vi hörs om några dagar. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar