onsdag 4 december 2019

Jag ska göra vad jag kan för att hänga kvar


Jag går i ett rus av tacksamhet och är tacksam för tacksamhetskänslan. December bjuder på guldkorn, varje dag.

Att möta senioren Sune som kommer till yogastudion och säger att han har ont i ryggen, värk efter för mycket skidåkning och behöver ta det lugnt. Efter klassen söker han upp mig för att berätta att allt det onda försvunnit!

Att få ett spännande erbjudande att fundera över. Kanske blir det av, kanske inte?

Att hitta den där enda parkeringsplatsen som är så svår men som gör det möjligt för mig att stanna längre.


Att återvända till butiken, den jag lämnade för snart ett år sedan, för att avtacka en av de bästa chefer jag någonsin haft.

Att få möta mina tidigare kollegor, de som alltid fanns i min närhet när livet.nu var som tuffast. De som brydde sig "på riktigt" och som jag mådde sååå bra av att ha i mitt liv. Jag kommer alltid att älska dessa kvinnor! Att ha fått äran och förmånen att lära känna dem, hänga, dela motgångar och uppförsbackar tillsammans. Aldrig skitsnack eller baktal. Alltid ett öppet och välkommet klimat. Få arbetsplatser jag varit på har erbjudit den team anda vi hade. Så för mig innebar gårdagens avtackning enbart kärlek. Sååå härligt att få krama om alla! Så mysigt att få se den nya bebin! Så välgörande att få hänga och uppdatera allas våra nulägen.

Det är en lycka att glida på tacksamhetsmolnet och jag ska göra vad jag kan för att hänga kvar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar