fredag 11 oktober 2024

Kunde den ha rymt eller lekte den kurragömma?



Intressant upplevelse ...

Igår stoppade jag i mina linser innan det var dags att gå till arbetet. Regnet låg i luften och fyra plusgrader mötte mig utanför ytterdörren. Kanske en alldeles vanlig höstdag i oktober?

Väl på jobbet startades datorn och undertecknad slog sig ner vid skrivbordet, den stunden innan huset vaknar och det blir fullt upp är härlig ... stillheten och tystnaden inne på kontoret. Tanken var att hinna beta av ett gäng mejl innan jag skulle förflytta mig till receptionsdelen.

Vad underligt jag såg, liksom oskarpt?



Blinkade med båda ögonen. När blicken höjdes såg jag skarpt men när skärmen studerades flöt texten ihop och exakt allt blev suddigt.

Kunde det vara så? Hade en lins rymt eller lekte den kurragömma? Kanske den trillat ur ögat och landat på handfatet hemma? Antagligen. Flyttade linsen jag bar till andra ögat men det blev inte bättre, snarare sämre. Bytte tillbaka.

Kanske var en lins trots allt bättre än ingen? Det fick duga ...

... och det gjorde det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar