onsdag 9 oktober 2024

Smart unge!



Vissa minnen är underfundigare än andra, idag tänker jag därför bjuda på ett från 2011. Det var en söndag och vi bodde mitt i city i en mysig vindslägenhet. Just denna dag samlades alla på innergården för "höststäd", både gammal som ung, föräldrar och barn. Dessa sammankomster var alltid trevliga. Vi jobbade tillsammans och sen grillade vi ihop.



Ett grannbarn kom fram till mig när vi städade gården som intensivast.

"Visst heter det gårdsstäd?"

"Ja", svarade jag.

"Men ... varför blir det då så skräpigt?"

"Först blir det skräpigt av alla avklippta grenar och sen blir det snyggt."

Flickan skakade på huvudet och uttryckte om igen att hon inte riktigt gillade kaoset, vi skulle ju faktiskt städa.

"Har du någon idé hur vi ska göra?", frågade jag.

"Ja, håll i grenen när du klipper av den och sen kan du gå och slänga den direkt i containern"

"Så här?"

"Precis, då blir det gårdsstäd!" 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar