tisdag 15 oktober 2024

Vad sysslar jag med?




Tar en stor klunk te och känner hur något blir fel, vätskan rinner inte ner genom strupen utan missar munnen och flödar nedför bröstet, in genom urringningen på morgonrocken och vidare ner mot magen.

Men hallå, vad sysslar jag med?

Lite för avslappnad kanske efter morgonens löptur? Inte vet jag. Alla de tidigare klunkarna gick bra, det var bara denna sista som freebaseade. Ut i det okända, ut ur bekvämlighetszonen. Äventyrslysten.





Annars sitter jag och tittar på en väst som jag påbörjade för ett år sedan men som äntligen dammas av för att färdigställas. Blir kallare för varje vecka och snarare än vi tror (???) vinter. Förra årets tilltänkta väst kommer att värma skönt denna höst/vinter.

Om jag stirrar på västen tillräckligt länge så kanske den designar sig själv!? Eller inte. Hinner inte med den nu, ska gå till arbetet. Lämnar de virkade delarna i en liten hög och tänker att de ligger bra där de ligger. 

Ingen brådska, jag hinner, om inte idag så ... en annan dag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar