torsdag 20 juli 2017

Dunk, dunk


Totalt utslagen med spränghuvudvärk och feber.

Det här har jag inte beställt och absolut inte planerat in i min semester, att bli sjuk. Finns inget annat att göra än att inta ryggläge och vila. Lyssna på sommarpratare, sova och driva ut det "onda" genom positiva tankar.

Jag som ytterst sällan blir sjuk har trillat dit och jag tror att det är sviterna efter den hemresa som gav oss alla rubbningar i vätskebalansen. Plötsligt blir jag mottaglig för bakterier som min kropp normalt sätt klarar av att driva bort.


Magen är förfannad och en svampinfektion viskar att den kanske tänker blomma upp.

Nej!!! Vill inte.

Dricker tranbärsjuice och smörjer in bröstet med Tigerbalsam. Stoppar i mig massor av färsk ingefära och blundar för att vila ögonen.

Bara att härda ut. Lyssna inåt och försöka ge kroppen det den behöver för att läka. That's life.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar