fredag 21 juli 2017

Festen som kom av sig


Emellanåt stannar livet och nuet fryser till is. En pausknapp trycks in för att jag ska ha möjlighet att ta in information. Så var det igår.

På sociala medier läste jag i en sluten grupp att den förläggare som skulle ge ut vår barnboksantologin, där jag har med en novell, plötsligt dött under en semesterresa med sin familj.


Oj, det är ju hur sorgligt som helst. Vet inte ålder på förläggaren men alldeles för ung för att döden skulle stå i väntrummet. Tiden stannar upp. Vakuum

Jag har ingen annan relation till denna människa än de mejl och de meddelanden som skickats. Hela situationen känns underlig. Overklig. Jag försöker förstå vad som hänt men det är inte helt enkelt.

Allt var klart. Boken skulle skickas till tryckeriet den första augusti.

Men ... nu blir det nog ingen bok? Livet eller döden kom emellan ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar