tisdag 25 juli 2017

En dörr stängs, en ny dörr öppnas


För några dagar sedan berättade jag om det oväntade, sorgliga och tragiska när vi fick veta att vår förläggare till barnboksantologin hastigt gått bort under en semesterresa med sin familj. Livet kan förändras på en sekund och plötsligt är ingenting sig likt längre.

I och med detta besked så ställde jag in mig på att boken lagts på is, typ för evigt. Att det inte var meningen att det skulle bli någon utgivning.

Jag överlever. Visst en dröm blir inte av men ... shit happens, nya chanser kan dyka upp ... eller inte. Jag överlever.


Så igår kom nya besked. Ny förläggare. Boken ska ges ut, till minne av vår förre. En skänk från ovan?

Känns fint att få dedikera och värna minnet av förläggaren just på detta sätt. Antologin som svajat fler än en gång lever fortfarande. Den blir något försenad men som det ser ut nu utgiven.

Klart värt att fira! Bäst att passa på att skåla redan idag. Bättre att fira en gång för mycket än inte alls!


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar