måndag 31 juli 2017

Vikten att hålla sig uppdaterad


Min första arbetsdag började inte alls som jag tänkt mig. Visste att jag skulle stänga butiken och att jag hade sovmorgon. Så långt var jag helt med på banan.

Eftersom jag hade "koll" så tittade jag INTE på schemat ...

Av någon anledning nämnde jag för mannen att jag började vid lunch. "Det står 10 i kalendern", upplyste min älskling. "Va?!?", utropade jag och dubbelkollade min mobil. Mycket riktigt.

Jag kollade på klockan som visade 9:55!


"Shit! Jag har ingen lunch!", hojtade jag.
"Jag kan handla åt dig", svarade mannen och undrade vilken tid jag ville ha den levererad?
"Tack!!! Halv ett", svarade jag och rusade ut genom dörren.

Tack och lov att vi bor där vi bor, så centralt, det tar fem minuter till jobbet.

Inte bästa sättet att göra entré på efter fyra veckors semester ... men tack och lov har jag en mycket gullig och förstående kollega. Hon tog emot mig med ett stort leende och en varm kram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar