söndag 2 juli 2017

En nyckelpiga mellan tårna


Skulle ut och springa, ta en tidig löprunda innan resten av familjen vaknade men det blev aldrig så. Jag valde att sova lite längre (inte likt mig) men det är ju semester ;)

När jag senare på förmiddagen förflyttade mig tillsammans med katterna ut på balkongen så sken solen och det var varmt. Jag verkligen älskar att chilla på vår privata uteplats före lunch! Katterna hängde med (såklart) och jag la mig platt på mage nära Tiger. Vem vet vad han hittar på om jag släpper kontrollen? Han är programmerad att dra på äventyr och taket är inom räckhåll. En blinkning räcker för att han ska hinna ta ett språng. Fönsterbrädan är bred och den möter balkongräcket i ena hörnet. Hittills i år har Tiger skött sina kort väl men som sagt det gäller att inte slappna av för mycket. Han nosar på kryddväxterna och låter sig smekas och klias på magen under högljutt spinnande. När Tiger känner sig nöjd smyger han iväg in och jag kan slappna av.


Valde att yoga utomhus idag, på balkongen, det är lite trångt men fullt möjligt. Precis innan jag startade min praktik upptäckte jag en liten nyckelpiga, mellan mina tår? Hur hade den hamnat där??? Mia Maria Nyckelpiga, min signatur och tecknade figur när jag skriver lappar. Rädd för att  mosa den lilla kroppen spretade jag ordentligt på tårna och kunde sen förflytta nyckelpigan till basilikakrukan.

Att yoga i bikini är bäst!

Ravelli sneglar på mig och sluter sen ögonen. Hon vilar i skuggan, vill vara med och i år nöjer hon sig med att ligga bredvid mattan (inte mitt på), vilket är betydligt enklare för mig som kan fokusera helt på yogan. Håret smiter från flätan och jag har en tunn slöja varje gång jag står i hunden men det gör inget, är snarare skönt eftersom solglasögonen ligger på balkongbordet. Avslutar yogan med huvudstående och meditation. Känner hur avslappnad jag är, har verkligen landat i lugnet och hittat semesterkänslan.


Puss & kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar