onsdag 19 juli 2017

Tomma fickor


Hade date med en kompis igår, vi skulle ta en öl på kvällen och hinna prata om vad som hänt sedan sist. Allt gick enligt planerna och plötsligt hade vi suttit i flera timmar. Så började det städas och plockas runt oss och vi insåg att det var dags att gå hem. På med jackor under fortsatt prat till vännens cykel där vi sa hejdå.

Jag körde ned händerna i jackfickorna för att kolla min mobil. Kände enbart hemnycklarna. Ingen utbuktning, ingen tyngd ... fickorna var tomma?

Min telefon???

Jag vände på klacken och sprang för att hinna tillbaka innan dörrarna låstes. Hade jag blivit bestulen? Hade mobilfodralet glidit ur jackfickan när jag satt i soffan?

Under den tid vi tillbringat på puben så hade jag knappt petat på min telefon. Vid bardisken hade den fått lufta sig när jag betalade annars hade den (vad jag mindes) legat i tryggt förvar i min ena ficka.


Problemet är att jag gör som många andra, har allt i mobilen: körkort, bankkort och annat viktigt.

Ja ja jag vet ... försvinner telefonen så finns inget kvar. Absolut inte smart men ack så praktiskt när det fungerar (jag som inte är en "handväskperson").

Dörren var öppen när jag andfådd kom tillbaka. Barpersonalen hängde över en laptop och det första jag såg var mitt skinnfodral till mobilen. "Är det min telefon?", undrade jag.

Det visade sig att jag hade änglavakt. Killen vid disken höll just på att spåra mig. Telefonen hade glidit ur fickan och hamnat i skinnsoffan där jag suttit.


Tack, tack och tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar