måndag 17 juli 2017

Lotus?!?


Semestervardag ... smaka på ordet, låter trevligt.

Vad gör man en sådan dag? Veckostart, arbetsbefriad och hemma mitt i city, ja vad gör jag då?

Lite det jag känner för. Läser, yogar, chillar. Läser lite mer, yogar och äter något. Svaret är att jag gör ungefär de saker jag sysselsätter mig med normalt. Träffar vänner, handlar och hänger med mannen och sönerna (de gånger vår avkomma har lust och tid). Katterna får mer uppmärksamhet eller om sanningen ska fram så är det våra pälsbollar som ser till att vi tillbringar mer tid med dem.


Jag har beslutat mig för att det är dags för en ny utmaning. Mina höfter ska får chansen att öppnas upp så pass mycket att jag kan lära mig att sitta i lotus.

Idag skulle jag kunna tvinga in benen i posen men det är dumt, det finns viss skaderisk. Istället har jag fått proffstips angående träningsupplägg. Några minuter varje dag för att stärka och tänja på rätt sätt. Kommer att ta några veckor eller kanske ett par månader eftersom jag inte är tjugo år längre.

En sommarutmaning värdig varje semestervardag!


Wish me luck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar