torsdag 27 juli 2017

Tre semesterdagar kvar


Igår skulle vi på konsert, mannen och jag. En födelsedagspresent som jag väntat på i flera månader.

Blev inte riktigt så. Efter lunch konstaterade han att orken inte fanns att cykla iväg. Kunde jag ge hans biljett till en kompis?

Inga problem.

Eller vänta, det fanns frågetecken. Mitt egen status var inte så mycket bättre än mannens. Kroppen orkade men frågan var om halsen hade lust? Var den inflammerad? Rösten kom och gick.


Hade redan på förmiddagen messat syrran och grannen för proffstips, de är sjuksköterskor som kan svara på det mesta. Vila var ett av svaren ... fortsätt att vila, du kommer att bli frisk.

Sa inget om någon konsert utan tänkte: jag orkar.

Vid middagen insåg jag att även om orken finns så kanske kroppen inte var redo än? Svaret kom så självklart från magen att jag direkt ringde min vän och sa som det var. Behövde faktiskt inte säga så mycket, hon hörde direkt. Frågan var nu om vännen kunde få med sig någon annan på så kort varsel?

Japp, hon fick napp och två biljetter. Hoppas att konserten var bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar