fredag 15 december 2017

Orkar jag trolla med tiden?


Inser att jag (vi) är senare än vi någonsin varit. Hur ska det gå? Kommer (vi) jag att lyckas knåpa ihop något i elfte timmen?

Verkar "uppförsbacke" att sätta sig ned och försöka vara kreativ när jag har arbetshelg, känns som jag då tar mig vatten över huvudet.


Så här sen har jag ALDRIG varit! Har ingen ide' och inte ens motivation ...

Har försökt ta upp frågan med familjen men i år är vi alla som frånvarande och likgiltiga frågetecken. Vardagen har varit maxad och tankarna spretar år olika håll.


Ska vi strunta i traditionen?

Men NEJ inte jag (vi)! Eller?

Hinner vi? Vill vi? Litar vi på att någon annan i familjen ska knäcka den perfekta ide'n och leverera ett färdigt förslag? Kanske? Tror det ...

Använder dagen åt att fundera på detta dilemma, sen måste beslut fattas. Så får det bli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar