fredag 8 december 2017

Svajande på hög stege


Vissa dagar är "bättre" än andra, så är det bara. Igår hade jag ett fullspikat schema. Startade med tidig morgonyoga hemma innan en intressant frukostföreläsning på hubben. Sprängfylld av energi promenerade jag till ICA där helgmat handlades in, hemma helt kort och sen till jobbet. Ett antal fartfyllda timmar följde med trevliga kunder och mysiga kollegor ... så var det äntligen dags!

Redan kvällen innan hade jag fått en förfrågan från en vän, hon önskade lite hjälp. Tyvärr kunde jag inte ställa upp då jag fortfarande arbetade. Så denna morgon kom ett nytt meddelande, kanske ville jag ansluta och hjälpa till att klä den stora granen?

Ja!!!


Underbart att få umgås med vänner jag längtar efter, de jag inte hunnit träffa för att så mycket annat kommit emellan som arbete och hus/lägenhetsfix. På vägen kollade jag telefonen. Mannen uppmanade mig att läsa mejl från mäklaren, korrekturläsa skrift och ha åsikter ... Suck.

Så med telefonen i handen gjorde jag som han sa, kom dock inte in på rumsbeskrivningarna. Ringde upp älsklingen som var smått stressad över kort deadline. Kunde jag gå hem? Hade jag INTE läst rumsbeskrivningarna??? Vi behövde svara typ NU!

Men hallå, jag ska träffa mina vänner! Det sa jag inte, tänkte bara. Lovade att logga in igen och läsa all text när jag väl kom till hotellet. Sagt och gjort. Väl på plats när jag vinkar och läser samtidigt så ringer mannen igen. Verkar inte vara panik längre, vi hinner prata senare efter min date, hemma.

I entrén till hotellet finns mina vänner. De klär den flera meter höga granen med underbara kreationer som den ena designat. Jag får hjälpa till. Vi bjuds på förfriskningar, kramas och pratar. Äntligen!!! Åh vad jag älskar dessa underbara kvinnor! Bästa fredagseftermiddagen på länge.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar