måndag 4 december 2017

Tre nät citroner och ett par lime



På todolistan stod inköp av färska kryddväxter och massor av gröna äpplen. Dessa godsaker ska pryda köksbord och fönsterbänk, skapa hemtrevnad.

I affären insåg jag att jag inte alls hade lust att handla Granny Smith äpplen. Varför skulle de fylla vår vackra spanska blågröna skål från Granada? För att stylisten föreslagit det ...

Jag har haft denna frukt i skålen tidigare men är inte 100% nöjd med resultatet, färgerna är för lika, smälter liksom ihop. Vill ha något som sticker ut mer.


Det fick bli solgula citroner istället och några lime. Kontraster. Färger som gör mig glad. Förlåt gulliga stylist för att jag följer min magkänsla.

Krävdes dock ganska många citroner för att skålen skulle se lagom fylld ut. Tre nät!

Mannen undrar VAD vi ska med alla citroner till? De är vackra att titta på men sen då? Inga problem säger jag, de kommer att gå åt!


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar