onsdag 6 december 2017

Segt och klistrigt


Kladdigt, torrt och trött ... har en irritation i det vänstra ögat som tonar mot svagt rött. Tror att jag fått någon form av ögoninflammation.

Har skyllt på mina fransar och kanske har de något med problemet att göra? Eller inte ... för högra ögat mår bra.

Tanken att det är linserna som orsakat kladdet har också svept förbi men de är nya och som sagt högra ögat mår bra.

Förkyld i ett öga men förövrigt frisk???


Har pillat, torkat och tvättat. Inser att jag antagligen fört in bakterier eller smuts (inte enbart tagit bort) vilket ökat på irritationen och den enorma tröttheten som uppstår varje kväll.

Igår undvek jag att använda lins på vänster öga vilket resulterade i att jag såg något sämre. Mitt högra öga är dominant så till viss del fungerar konceptet. Djupseendet försvinner dock och det blir svårare att fokusera blicken på mindre detaljer.

Ögondroppar är det enda som känns bra, de sköljer bort och lenar. Lägger som en mjuk och skön hinna över ögat så att det får återhämta sig. Tyvärr har jag gjort slut på de jag hade hemma och måste därför komma ihåg att köpa nya så att ögat förhoppningsvis kryar på sig och blir friskt igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar