tisdag 6 mars 2018

Dags för brainstorming och snabba skisser


Under gårdagens writers lounge på Hera Hub så var mitt mål att börja arbeta med min hemsida, den jag behöver när undertecknad kan titulera sig yogalärare.

Inledningsvis så handlar allt om att brainstorma, att googla och kolla in andras sidor. Jag ritade upp olika förslag på stora papper med samma snabba skissteknik som när du tecknar kroki.

Syfte: tänk inte ... bara gör! Många förslag. Kanske något guldkorn fastnar på ett av papperen, kanske inte?


Hann även skicka iväg ett par mejl till eventuella samarbetspartners, testpersoner och okända kollegor som arbetar i samma bransch. Kanske finns det möjlighet att besöka liknande verksamhet?

Fick svar nästan direkt, från i stort sett alla jag gjort utskick till. Wow! Trevliga och positiva mejl vilket är "en god start". Spännande!

De två timmar jag arbetade med min framtida hemsida och mejlen gav god utdelning. Tack, tack och tack! Nu gäller det att fortsätta, att hålla ångan uppe och arbeta mot mitt utsatta mål.


Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar