fredag 2 mars 2018

Vad vill kroppen ... egentligen?


Härom kvällen gick jag på det pulspass som jag älskar, det som får mig att svettas floder och som väcker varenda cell i min kropp. Under februari månad har jag kämpat mig igenom den sista delen av klassen, har inte haft den där lilla extra energin som jag brukar kunna locka fram.

Kroppen orkade inte. Inga kolhydrater ... ingen energidepå, så enkelt är det.

Denna torsdags kväll var jag trött och seg, hann landa i soffan efter middagen och trodde knappt att jag skulle orka ta mig upp. Funderade över klokheten i att träna? Min kropp uttryckte önskemål om att få chilla.

Beslöt att gå iväg men att kliva av på en gång om kroppen stod kvar vid sin önskan. Sagt och gjort.


På golvet inträffade det som ofta kan hända, kroppen vaknade och sprudlade energi. Den ville inte alls vila, den ville röra på sig och jag hade hur mycket ork som helst.

Det är kolhydraterna! Alla mumsiga goda som jag tillför och som min kropp mår bra av.

Bästa träningspasset på länge! Lycklig skuttade jag hem för att fylla på mer energi och sen landa bredvid mannen och katten i soffan. Välförtjänt chill och vila.


Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar