torsdag 29 mars 2018

Ett år äldre men knappast klokare


Att fylla år är magiskt ... även om man som jag levt typ halva sitt liv. Jag kommer ALDRIG att bli för gammal för överraskningar, hemligheter och just magi. Har inte direkt några förväntningar längre vilket bidrar till att jag ofta blir ännu gladare och lyckligare än tidigare.

Gårdagen startade med egen early bird yogapraktik. Tiger och jag smög upp ... eller jag smög, Tiger jamade högljutt eftersom han tyckte att frukosten borde serverats en timme tidigare.

Efter min stund på mattan smög jag tillbaka till sängen och gled ned mellan lakarna, hann precis innan mannen skred in med paket till ljudet av Happy birthday. Han ursäktade sig med att han inte sjöng själv (vilket vi alltid gör). Själv tänkte jag att det var kreativt med Spotify.


Dagen förflöt med arbete, telefonsamtal, sociala medier och en massa kramar ifrån arbetskompisar.
Torsdagsvällen skulle inte tillbringas med träning utan med mysig familjemiddag. Mannen som alltid lagar mat på min födelsedag fick kalla fötter, astronautens flickvän är nämligen vegetarian och plötsligt hamnade mannen utanför sin safetyzone.

Det blev stor sushibeställning, kyld cava och som avslutning cheesecake. Massor av skratt med de käraste och bästa! Lejonkungen ringde lagom till efterrätten, som på beställning.

Idag är en ny dag. Jag är ett år äldre men knappast klokare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar