onsdag 21 mars 2018

Frågan kvarstår, musik eller inte?


Dags att börja skriva klassplaneringar på riktigt. 60 minuter är tidsangivelsen.

Vad jag fyller mina yogatillfällen med är upp till mig. Viktigt är att det finns ett syfte och en intuition samt att sekvenserna är genomtänkta.

Får inte heller finnas risk för skador, så klart.


Astronauten med flickvän är hittills mina främsta elever. De har olika förutsättningar. Sonen som är vältränad är mindre rörlig då han oftast prioriterar snabba och kortare muskler, en typisk bollsportare/crossfit/snowboard/löpare. Flickvännen är rörligare och mjukare i sin kropp, detta innebär att jag behöver tänka till när jag planerar.

Nyttigt för mig.

Jag får träna min "röst" och att hitta min personliga stil. Försöka sätta ord på rörelseflöden på ett sådant sätt att eleverna förstår.

Var sak har verkligen sin tid. Träna, träna och träna.


Så har vi musiken. Vilken typ? Ska jag ha musik? Eller?

Jo, det vill jag, en spellista på Spotify. Har ännu knappt funderat på den så fram till dess att jag fått tummen ur kommer yogaklasserna att hållas i tystnad ... enbart min vägledande röst kommer att höras.


Ha det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar