söndag 4 mars 2018

Det går framåt, ett steg i taget


Första yogalektionen (läs läxa) avklarad! Skulle vara en sekvens på cirka tio minuter att genomföra 2-5 gånger med samma alternativt olika elever. (Kan med andra ord bocka av en sekvens/lektion, har nu ett par kvar)

Läxan vi fått är att planera en timmes lektion, att klocka oss själva så vi hinner med hela flödet och att  sätta en intuition och ett fokus.

Astronauten med flickvän ställde upp som elever. Jag rullade ut yogamattor och Tiger smög runt och kollade läget. De tio minuter som skulle göras blev 45. (Jag kortade ned vissa moment medvetet eftersom vi aldrig beslutat att köra en hel timme. Så tidsplanen höll)


För mig är det mest krystade att med få ord vägleda mina elever så de förstår vad de ska göra, hur det ska använda sina kroppar och arbeta utifrån sina förutsättningar. Men jag är nybörjare så detta dilemma är normalt, det är just därför jag behöver träna!

Ju mer jag övar desto större chans kommer jag att ha att hitta min unika stil. Det gäller att ha tålamod och skynda långsamt ... klarar jag det?

Så klart! Allt är möjligt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar