lördag 24 mars 2018

Jaha ja, glömde bort? Skulle jag aldrig göra!


Igår när vi gick igenom ytterligare kartonger ifrån vinden så hittade mannen brev ifrån mig. Det som jag tror var det allra första, skrevs en Långfredag i Kiruna hemma hos farmor.

Mannen gav brevet till mig så att jag kunde läsa det. Släppte det jag sysslade med och placerade mig på golvet. Halvvägs in i texten konstaterade jag att innehållet skulle fungera bra som tidsdokument i ett blogginlägg.

Även om familj, syskon, kusiner och annan släkt nämndes så gjordes det kärleksfullt, ingen skulle reagera negativt på ett sådant infall av mig. Kollade med mannen om min ide' lät rimlig, han var mitt uppe i sorterande och svarade att han själv ännu inte hunnit läsa brevet.


Frågade igen vid middagen ...

"Oj, visst ja? Glömde bort ... att läsa, nu ligger brevet nedpackat i flyttkartong ute i vindsförrådet"

Jaha ja. Glömde bort?!? Skulle jag aldrig göra! Hade läst det innan jag skickat det vidare men vi är ju alla olika så nu blir det ingen blogg om en påskhelg för många, många år sedan.


Hej svejs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar