fredag 1 maj 2020

En bra start på dagen

Jag är lyckligt lottad som har ett arbete, vilket jag kan kombinera med morgonträning/yoga praktik. Visserligen vet jag att även om jag gjorde annat så skulle jag hitta tid, skapa utrymme för det jag behöver eftersom det för mig har hög prioritet.

Därför ska jag tillägna detta blogginlägg till min älskade mamma i himlen.


Min mamma (som numer blickar ned på oss från himlen) var en modern kvinna med ett hjärta av guld. Hon fanns alltid nära och lyssnade men det hon gjorde var att aldrig prioritera bort sig själv. Om något var intressant eller spännande så såg hon till att följa sitt hjärta. Pappa sa inte nej. Inget curlade utan mycket frihet. Jag lärde mig tidigt att stå på egna ben.



Just idag minns jag hur hon varje vardags morgon innan hon skulle iväg till skolan (där hon arbetade som speciallärare) drog på sig sin gymnastikdräkt och sen satte på sin vinylskiva. Hon tränade i gillestugan, någon form av pulspass innan hon hoppade in i duschen. Under årens lopp hann hon avverka en och annan LP.

Idag när jag är i den ålder min mamma var då har jag övertagit hennes morgonrutin. Det är inte Bengt Bedrups röst jag hör och skivspelaren är utbytt till min iPhone. Vi kör heller inte samma typ av träningspass (eftersom undertecknad oftast praktiserar yoga) men det spelar ingen roll. Jag mår lika bra som du mamma av att ta hand om mig själv.


En bra start på dagen. Tack mamma för tipset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar