torsdag 7 maj 2020

Rätt läge eller totalt fel?


Har suttit på bron utanför vår "sovrums altandörr" och målat mina tånaglar koboltblå. Premiär och första gången detta år med färg. Endast under vår, sommar och tidig höst får mina fötter sprida glädje på detta vis.

Jag har funderat över ett mejl jag fick från en vän med ett förslag till jobbansökan. Tänkte "vad sjutton!" och skrev ett personligt brev samt slängde in lite frågor om tjänsten som inte var glasklara för mig. Tror att svaret kom med vändande mejl. Uträtade frågetecken och nu vet jag inte hur jag ska göra?


Är jag underkvalificerad?
En del av mig tänker "kör! Lär dig det du behöver kunna på vägen" och en annan del av mig drar i handbromsen och viskar "för tidigt ..."

Tänker att båda svaren är rätt fast på olika vis. Frågan är om jag vill gå vidare? Tänker att jag borde, vad har jag att förlora men samtidigt så ringer varningsklockor. De säger att informationen fortfarande är otillräcklig. Sant.


Hmn ...

Så jag sover på saken och funderar ett varv till sen kommer min magkänsla att få ta beslutet eftersom den är smartare än mitt huvud. Intuition = yes. Huvudet kan trassla in sig och överanalysera.

Vi får se, fortsättning följer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar